פתיחת תיק במס הכנסה

החלטתם על פתיחת עסק? אם כן, חשוב שתתנהלו נכון, כבר בשלבים הראשונים, כדי למנוע טעויות קריטיות בהמשך, שעשויות לעלות לכם ביוקר. מי שפותח עסק עליו לפנות לשלוש רשויות שונות: למע"מ, לביטוח לאומי ולמס הכנסה. פתיחת תיק במס הכנסה יכולה להיעשות באופן עצמאי אך מומלץ לעשות אותה בעזרתו של מדרש ראיית חשבון, העובד מול בתי עסק שונים. רגע לפני שאתם עושים את הצעד, הנה מדריך קצר שיעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

במה זה כרוך?

פתיחת עסק כרוכה בפתיחת תיק במס הכנסה, בין היתר. לא חייבים, כאמור, לעשות זאת באופן עצמאי וגם לא מוכרחים להגיע פיזית אל משרדי הרשות. ניתן להוריד את הטפסים הרלוונטיים ישירות מאתר רשויות המס, למלא אותם ולשלוח חזרה. בהתאם לכתובת בית העסק שאותו פתחתם, תיקבע הרשות לאיזה פקיד שומה אתם שייכים. אם אתם רוצים לדעת זאת מראש, תוכלו למצוא פרטים על כך גם כן באותו האתר. פתיחת תיק במס הכנסה נדרשת על פי החוק מכל אדם, חברה או תאגיד העוסקים בעסק מסוים המניב רווחים. את התיק יש לפתוח מיד עם תחילת פעילותו של העסק ולאחר רישומו במשרדי המע"מ (משרדים אלה נמצאים לרוב בצמוד למשרדי מס הכנסה) ולא יאוחר מיום מרגע שהתחיל את פעילותו. במידה ומדובר בזוג נשוי, שהקים יחד עסק, יכול התיק שנפתח במס הכנסה, להירשם על שמו של אחד מבני הזוג. כדי לבדוק אם אכן זה אפשרי, יש להתייעץ בפקיד השומה או ברואה החשבון, המייצג את העסק.

פתיחת תיק במס הכנסה במשרד רואה חשבון במרכז השרון   —  09-9583741

מה קורה לאחר פתיחת התיק?

לאחר פתיחת התיק יש לפעול בהתאם לפקודת מס הכנסה ובהתאם לחוק מע"מ הקובעים שעל כל בעל עסק לנהל מערכת של ספרי חשבונות. אופן ניהול ספרי החשבונות מוזכר בהוראות ניהול פנקסי חשבונות משנת 1973 לרבות כללים נוספים הקשורים לנושא. פתיחת תיק במס הכנסה מחייבת את העסק לרשום באופן מסודר, עקבי ושוטף את כל התקבולים (בין אם מדובר במזומן, בכרטיס אשראי או בצ'יק) ולעשות זאת כבר עם קבלתו של התשלום. לאחר פתיחת התיק במס הכנסה מקבל בעל העסק בדואר את פנקס המקדמות, שבעזרתו יכול לדווח בעל העסק על מחזור עסקאותיו ובהתאם לשלם את המקדמה שנקבעה לו על פי הכנסות אלו. מי שנקבע לו שיעור מקדמה גבוה מכפי הצפוי, יכול לפנות ישירות אל פקיד השומה בעזרתו של רואה החשבון ולבקש לשנות את החיוב, תוך נימוק בקשתו. אפשרות נוספת להעברת המס היא באמצעות ניכוי המס במקור, ניכוי הנעשה ישירות מתשלומים, שמועברים לעסק על ידי הלקוח. באופן זה מקזז הלקוח (המשלם) את המס שנקבע שעל העסק להעביר לרשויות, והוא זה האחראי להעברתו.

מי שמעסיק עובדים בעסק שלו או שהוא מעביר תשלומים אחרים – עליו לפתוח תיק ניקויים ולדווח על כך לפקיד השומה בכל חודש. גם כאן, חשוב לפנות אל משרד רואה חשבון, המתמחה בכך, שכן בעלי עסק רבים מתקשים לעשות זאת בעצמם ואינם יכולים להקדיש זמן לטובת העניין. בעזרת רואה החשבון, המקשר בין העסק לבין הרשויות, ניתן להתנהל נכון וחכם יותר וגם להימנע מטעויות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

שירותי הנהלת חשבונות

כל עסק, קטן או גדול, בכל תחום, נדרש להיעזר בשירותי ניהול חשבונות, המוצעים על ידי מנהל חשבונות מוסמך. שירותי הנהלת חשבונות כוללים התייחסות לפרמטרים רבים, מעבר לניהול ספרים או רישום

קרא עוד >>
עצמאי או שכיר

הנוחות שבעבודה במקום קבוע, קבלת שכר בכל חודש וגם הביטחון שבכך, מושכים רבים לבחור באפשרות של עבודה כשכיר, במקום לפתוח עסק ולהפוך לעצמאי. לעומת זאת, אחרים, מעדיפים דווקא את העצמאות,

קרא עוד >>