עצמאי או שכיר

הנוחות שבעבודה במקום קבוע, קבלת שכר בכל חודש וגם הביטחון שבכך, מושכים רבים לבחור באפשרות של עבודה כשכיר, במקום לפתוח עסק ולהפוך לעצמאי. לעומת זאת, אחרים, מעדיפים דווקא את העצמאות, את החופש שבקבלת ההחלטות, את הגמישות הרבה שבכך ואולי, לעיתים, גם את האתגר שבזה. אז, מה עדיף יותר: שכיר או עצמאי? האם כדאי להיות עצמאי או שמא להמשיך ולהיות שכיר?

שכיר או עצמאי?

כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, האם להישאר לעבוד כשכיר או שאולי לפתוח עסק, יש לבחון כמה פרמטרים: ראשית את המציאות עצמה כפי שהיא באה לידי ביטוי אצל בעלי העסקים השונים בישראל ושנית את הצרכים הקיימים. נכון להיום, לא פשוט לפתוח עסק חדש בישראל. המציאות הכלכלית לא פשוטה ולמי שיש עסק, ולא משנה באיזה תחום, מוטלים עליו תשלומים רבים וגם לא מעט חובות. מסיבה זו בדיוק אפשר גם לראות שבכל יום כמעט נסגרים עסקים שונים, שחלקם נפתחו לפני מספר חודשים בלבד. עסקים אלה אינם שורדים במציאות הכלכלית העכשווית, פעמים רבות עקב התנהלות כלכלית שגויה וקבלת החלטות לא נכונה. פתיחת עסק עצמאי היא תהליך מורכב המצריך פנייה למשרד רואה חשבון. לפני פתיחת העסק יש להגיע עם תכנית עסקית מסודרת המתייחסת אל אופן התנהלותו של העסק, אל המטרות שאותן הוא רוצה להגשים ובעיקר גם אל הדרכים שבהן הוא יכול לעשות זאת. עליו להיות עם ממון מתאים לצורך כך או לקבל את המימון הנדרש לו מהגופים הרלוונטיים לצורך פתיחת העסק.

פתיחת עסק ללא עלות ובקלות במשרד רואה חשבון במרכז השרון צרו איתנו קשר : 09-9583741

כיצד מיישמים זאת בפועל?

בהתאם לאופן התנהלותו של העסק והצפי באשר להכנסותיו העתידיות, קובעת רשות המיסים את ניכוי המס במקור של העסק. הרשות מוציאה לעסק אישור ניכוי מס במקור מס הכנסה המציין שיעור של מס מסוים. לאחר שהעסק מספק את השירות או את המוצר, הוא מוציא חשבונית ללקוח הכוללת גם את המע"מ. הלקוח, שקיבל את המוצר או את השירות מעביר לבעל העסק את הסכום שמצוין על גבי החשבון בקיזוז גובה המס שעל בעל העסק לשלם לרשות המיסים כפי שקובע האישור המוצג לפניו. במידה ואין לעסק או לחברה אישורי ניכוי מס במקור, מקוזז סכום מקסימאלי מהחשבונית, העומד על 30% בדרך כלל מסך כל התשלום.

שיקולים שיש לקחת בחשבון:

מי שתוהה האם להיות עצמאי, כדאי לו לפנות אל בעלי עסקים אחרים ולשמוע מהם חוות דעת. אולם, עליו לזכור שלכל אחד דרישות אחרות וצרכים שונים. ישנם כאלה, ובעיקר בעלי "ראש עסקי" המצליחים לשרוד למרות הקושי ומתמודדים עם האתגרים הרבים הקשורים בניהול עסק. אלה, מצליחים גם להגיע לרווחים יפים ולשרוד בשוק שנים רבות. סיוע של רואה חשבון מקצועי ומנוסה לפני הקמת עסק עצמאי היא הפתרון הנכון והדרך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. ניהול כלכלי חכם, קבלת החלטות נכונה ובחירה בדרכים הראויות לצורך הגשמת מטרות העסק, הן אלו שיבטיחו את הצלחתו. כדי לעשות את כל זה, כדי להצליח עם העסק החדש, חשוב ללמוד את התחום, להכיר את השוק ולהתעדכן באשר לשינויים הרבים החלים בו מעת לעת.

יש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל צד. חשוב לזכור שבעוד שעובד שכיר נהנה מתנאים סוציאליים שונים, על העצמאי, כדי שייהנה מהן, עליו לשלם על כך לא מעט כסף. מצד שני, על הוצאות שונות מקבל העצמאי הכרה במס ולכן משלם מס נמוך יותר מהנדרש. הדבר נעשה כמובן תוך התייחסות לגובה ההכנסות שלו לצד הוצאותיו השונות. כך או כך, ההחלטה האם להיות עצמאי או אולי שכיר מצריכה בחינה מעמיקה של גורמים שונים וגם בחינת אופיו של העובד עצמו – האם הוא מעדיף לקבל את החלטותיו באופן עצמאי וליהנות מגמישות מירבית? או שאולי מעדיף דווקא את הביטחון שבעבודה הקבועה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

יתרונות וחסרונות פתיחת חברה

אם אתם מעוניינים להקים עסק משלכם, סביר להניח שאתם משקיעים מחשבה רבה בסוגיה של ההתארגנות בה תבחרו. הקמת חברה בע"מ נחשבת לאחת ההחלטות המקובלות ביותר שניתן לקחת, בסופו של יום,

קרא עוד >>