סגירת תיק במס הכנסה

כל בעל עסק, מורשה או פטור, עסק קטן או גדול, בעל חברה או תאגיד, נדרש לפתוח תיק במס הכנסה. לאחר פתיחת התיק עליו להעביר דיווחים שוטפים באשר להכנסותיו והוצאותיו ובהתאם גם לשלם את המס הנדרש ממנו. סגירת תיק במס הכנסה, הנעשית לרוב בעזרתו של רואה חשבון, נעשית במקרים בהם מעוניינים לסגור את העסק ומפסיקים את הפעילות בו. סגירת התיק נדרשת הן מעוסק פטור והן מעוסק מורשה ויש לבצע אותה במקביל לעדכון רשויות המע"מ והמוסד לביטוח לאומי.

איך סוגרים תיק במס הכנסה?

מי שרוצה לדעת איך סוגרים תיק במס הכנסה, מומלץ לו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון כדי לעשות זאת נכון. סגירת התיק מצריכה מבעל העסק פנייה לשלושה גורמים במקביל, שמולם גם נפתח התיק: מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. סגירת התיק במס ההכנסה עצמו מתחילה בביטוח דרישת מקדמות – מקדמת התשלום שעל העסק להעביר למס ההכנסה בהתאם להכנסותיו, ובעזרת טופס מיוחד – טופס ביטול דרישות מקדמות. את הטופס ניתן להוריד ישירות דרך אתר מס הכנסה או לקבל אותו במשרדי הרשות עצמה. בנוסף, יש להגיש לרשויות המס דוח שנתי עבור שנת המס האחרונה, וגם אם העסק לא פעל בה ברציפות. אי הגשת דוח כזה עשויה להוביל לקנסות , שכן מדובר בעבירה על החוק. לאחר מכן, יש למלא טופס נוסף – בקשה לסגירת תיק במס הכנסה.

החזר מס הכנסה וחישוב מס במשרד רואה חשבון במרכז השרון

צרו איתנו קשר: 09-9583741

לאחר שבוצעו פעולות אלו, יש לפנות, כאמור, למשרדי מע"מ ולביטוח לאומי. למשרדי מע"מ יש לפנות בתוך 15 ימים מרגע הפסקת פעילות העסק ולעשות זאת באמצעות טופס מיוחד – טופס סגירת תיק במע"מ. בטופס זה יש לפרט את כל הציוד, הנכסים והמלאי שנותרו לעסק, לרבות ערכם הכספי. סגירת התיק בביטוח לאומי כולל פנייה ישירה למחלקת הגביהה בסניף הרשות, הקרוב למקום המגורים, ובעזרת טופס סגירת תיק. בטופס זה יש לציין את ומדע סגירתו של העסק ואליו יש לצרף את המסמכים המעידים על כך – טופס סגירת תיק במס הכנסה או במע"מ וכן חוזה שכירות, למשל, המעיד על הפסקתה של השכירות במבנה שבו התנהל העסק. לאחר קבלת הטפסים הנדרשים ייקבע מחדש המוסד לביטוח לאומי את סטטוס בעל העסק שנסגר ובהתאם את גובה תשלום הביטוח הלאומי שאותו יידרש להעביר.

במשרד רואה חשבון בהרצליה ״ראובן מור״ אנו עומדים לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונתאם לכם מפגש ייעוץ ללא עלות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הנהלת חשבונות כפולה

ישנן שתי שיטות להנהלת חשבונות: הנהלת חשבונות כפולה והנהלת חשבונות חד צידית. בעוד שהנהלת חשבונות חד צידית מתייחסת אך ורק להכנסותיו של העסק (המאזן החודשי שלו), הנהלת חשבונות כפולה, וכפי

קרא עוד >>