דו״ח שנתי לעוסק פטור

עוסק המוגדר כפטור, להבדיל מעוסק מורשה, הוא בעל מספר נקודות ייחוד. העוסק אינו מחייב את לקוחותיו במע"מ על העסקאות וגם אינו מקזז את המע"מ לאחר מכן, יכול לפעול רק עד תקרת הכנסה מסוימת (100,000 ש"ח, נכון לשנת 2016) ומתנהל בצורה שונה בהתנהלות השוטפת. המאמר הנוכחי מתייחס לאופן בו נדרשים אנשי העסק להפיק, בסיומה של כל שנה קלנדרית, דוח שנתי לעוסק פטור.

השלב הראשון: דיווח מחזור עסקאות

נקודת ההתחלה של הדוח השנתי היא דיווח מחזור עוסק פטור, אשר צריך להתבצע בכל שנה, עד 31 בינואר (ההצהרה הריקה נשלחת לכתובתו של העוסק בתחילת ינואר). הצהרה זו מוגשת למע"מ, אף על פי שהעוסק הפטור, כאמור, אינו גובה מע"מ. ההצהרה נועדת לוודא שאותו עוסק לא עבר את רף ההכנסות שלמעשה גורם לכך שעליו להיכנס להליך פתיחת עוסק מורשה. למען נוחות העוסק, ניתן למלא את ההצהרה ולהגיש אותה באמצעות אתר האינטרנט של מע"מ.

חשוב לשים לב לשתי נקודות: ראשית, הכנסות של העוסק כשכיר, גם אם עבד כשכיר במקביל לניהול העסק, אינן נכנסות לתוך ההצהרה. שנית, גם בשנה שבה לא היו לו הכנסות כלל, הגשת ההצהרה היא בגדר חובה.

דו״ח שנתי לעוסק פטור במשרד רואה חשבון במרכז השרון   —  09-9583741

הדוח השנתי למס הכנסה

ההכנה של דוח שנתי למס הכנסה אינה עניין פשוט. את הדוח ניתן להגיש עד סוף חודש אפריל בשנה העוקבת, אם כי פעמים רבות מתקבלת הארכה. הדוח – טופס מספר 1301 – מוגש למס הכנסה וכולל בתוכו פירוט של כל ההכנסות של העוסק, של בן או בת הזוג וכן של ילדיו (עד גיל 18). הגשת הדוח הופכת למורכבת עקב מגוון חישובים שיש לבצע וטפסים שחשוב לצרף, לרבות דוח רווח והפסד של העוסק, אישורים על הפקדות שנעשו בקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות או ביטוחי המנהלים, אישור שנתי על גובה התשלומים ששולמו לביטוח הלאומי, אישור על ניכוי מס במקור, קבלות על תרומות שיצאו מחשבון העוסק ועוד. זו הסיבה בגינה מומלץ מאד להגיש את הדוח באמצעות משרד רואה חשבון מיומן.

כאשר מגישים את הדוח, מתבצע חישוב של המס שיש לשלם, תוך קיזוז הסכומים שכבר שולמו במסגרת אותם פנקסי קבלות חודשיים או דו חודשיים. הנתונים מועברים לאחר מכן למוסד לביטוח לאומי, שמבצע את החישובים שלו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הכירו את רו"ח ראובן מור

רואה חשבון בהרצליה – רעננה – כפר סבא – השרון רואה חשבון ״מור ראובן״ מספק שירותי ראיית חשבונות במשך 40 שנים. המשרד הוא בין הותיקים באיזור השרון וממוקם בהרצליה. אנו מתמחים בשירותי

קרא עוד >>
עוסק מורשה או חברה?

כל אדם עצמאי, שותפות וחברה חייב ברישום במס ערך מוסף כעוסק מורשה ולעצמאי גם אפשרות להירשם גם כעוסק פטור. כל אחד בוחר לעצמו מה מתאים לו מבחינה עסקית באיזה קטגוריה

קרא עוד >>
חשבונאות פיננסית

כשמדברים על חשבונאות פיננסית מתכוונים לתחום העיסוק העיקרי השייך לענף החשבונאות. מי שעוסק בחשבונאות פיננסית, החשבונאי הפיננסי, נדרש לערוך דוחות כספיים המציגים את נתונים של העסק או של החברה לכלל

קרא עוד >>