אישור ניכוי מס במקור

אישור ניכוי מס במקור הינו אישור מיוחד שאותו מקבל בעל העסק המורה על הלקוח, מקבל השירות/המוצר, להעביר (בשמו של העסק) את המס לרשויות המס. כלומר, במקום שבעל העסק יעביר את המס על הכנסותיו ישירות לרשויות, מקוזז המס מהתשלום שניתן לו בפועל ומועבר על ידי המשלם אל הרשות עצמה. אישור על ניכוי מס במקור נועד לצמצם מקרים של השתמטות מחובת הדיווח למס ותשלום המס, כפי שנדרש על פי החוק. באופן זה מבטיחה לעצמה המדינה קבלה של מס מסוים מבעלי ההכנסות. כך גם נמנעים חיכוכים מיותרים עם הרשויות וגם נמנעות טעויות, שעשויות בסופו של דבר – לעלות ביוקר לצדדים המעורבים בכך.

האופן שבו מחושב ניכוי המס

גובה המס שעל בעל העסק לשלם נקבע בהתאם להכנסותיו ועל מדרגות מס, שמשתנות בכל שנה. ככל שהכנסותיו של העסק גבוהות יותר, גובה המס שאותו הוא יצטרך להעביר לרשויות המס יהיה גבוה גם כן. הדבר נכון גם לגבי הכנסות צפויות. במידה ומס הכנסה צופה שהכנסותיו של העסק תהיינה גבוהות מאד, הוא יקבע לו אחוז גבוה של ניכוי מס במקור. אחוז זה יופיע על גבי אישור לצורך ניכוי מס במקור, המועבר לכל ארגון או לקוח, המשתמש בשירותיו של העסק. ככל שעסק נמצא ברמת סיכון גבוהה יחסית, גובה המס במקור שאותו יצטרך לשלם יהיה גבוה יותר. כלומר, במידה ורשות המס חוששת שעשויות להיות בעיות כלשהן עם העסק בכל הקשור לתשלומי המס השוטפים, היא תקבע לו מס גבוה יחסית ולכן תפיק עבורו אישור ניכוי מס במקור לחברה או לעסק המציין את גובה המס הרלוונטי בהתאם להחלטתה.

החזר מס הכנסה במשרד רואה חשבון ראובן מור במרכז השרון – 09-9583741

כיצד מיישמים זאת בפועל?

בהתאם לאופן התנהלותו של העסק והצפי באשר להכנסותיו העתידיות, קובעת רשות המיסים את ניכוי המס במקור של העסק. הרשות מוציאה לעסק אישור ניכוי מס במקור מס הכנסה המציין שיעור של מס מסוים. לאחר שהעסק מספק את השירות או את המוצר, הוא מוציא חשבונית ללקוח הכוללת גם את המע"מ. הלקוח, שקיבל את המוצר או את השירות מעביר לבעל העסק את הסכום שמצוין על גבי החשבון בקיזוז גובה המס שעל בעל העסק לשלם לרשות המיסים כפי שקובע האישור המוצג לפניו. במידה ואין לעסק או לחברה אישורי ניכוי מס במקור, מקוזז סכום מקסימאלי מהחשבונית, העומד על 30% בדרך כלל מסך כל התשלום.

החשיבות שבהסדרת גובה ניכוי מס במקור

מכיוון שמדובר במס מקסימאלי גבוה מאד, חשוב להסדיר את העניין מוקדם ככל האפשר כדי לקבל את האישור הנדרש, שאותו ניתן יהיה להציג למשלם. אחוז המס שאותו יש לנכות במקור איננו בהכרח זהה לאחוז המס שאותו ישלם בפועל העסק, שכן זה נקבע באופן שנתי על פי סך כל הכנסותיו. ולכן, במקרים כאלה, ובעזרתו של רואה חשבון, עשוי לקבל בעל העסק החזר ממס הכנסה. הדבר יכול להיות גם הפוך – קבלת אישור ניכוי מס במקור המתייחס לגובה מס מסוים, ועל פי חישוב שנתי ולאור ההכנסות הגבוהות מהצפוי, תשלום מס שהוא גבוה מכך.

פטור מניכוי מס במקור

ישנה אפשרות לקבל פטור מניכוי מס במקור או להקטין את גובה המס שנקבע על ידי הרשות. כדי לעשות זאת יש לפנות ישירות לרשות המס ולמלא את הטופס הרלוונטי – בקשה לפטור/הקטנה של ניכוי במקור. בטופס זה יש לציין את תחום העיסוק של העסק וכן מידע נוסף הקשור לאופן התנהלותו. ניתן לנמק את הבקשה בכך שעצם הניכוי גורם לעומס מנהלי רב או שצפויות הכנסות נמוכות יותר לעסק. כך או כך, יש לעשות זאת מוקדם ככל האפשר בעזרת רואה החשבון של העסק.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הגשת בקשה להחזר מס
החזר מס הכנסה

מה זה החזר מס הכנסה? החזר מס הכנסה, ניתן במצבים בהם עובד בין אם שכיר ובין אם עצמאי – שילם בשנה מסוימת מס בשיעור גבוה יותר ממה שהיה אמור לשלם על

קרא עוד >>