פתיחת תיק עוסק מורשה

מה זה עוסק מורשה?, עוסק מורשה הוא בעצם עסק אשר מורשה לגבות מע״מ מטעם המדינה. הוא מוסיף את סכום המע״מ לעסקאותיו ומשלם אותו בחזרה למדינה. כמו כן הוא מקבל החזר מע״מ על הוצאותיו.

הסיוע של משרד רואה חשבון הוא קריטי עבור עוסקים מורשים בכל תחום פעילות. זהו הגורם אליו הם פונים על מנת לנהל את החשבונות שלהם, להגיש את הדו"ח השנתי למס ההכנסה, לשלם את המקדמות החודשיות או הדו חודשיות למס הכנסה ועוד. מה שחשוב להדגיש הוא שהסיוע של משרד רו"ח אפשרי בהחלט גם בשלבים מוקדמים הרבה יותר, אך חשובים לא פחות: פתיחת התיקים, הליך שחייב כשלעצמו להתבצע על פי הספר.

המציאות מראה כי פתיחת עוסק מורשה נחשבת לפשוטה פי כמה באמצעות גורם מקצועי הבקיא בהליך, כאשר גם מבחינה כלכלית יש כאן יתרון משמעותי – ישנם משרדי רואי חשבון שיבצעו את ההליך ללא תשלום במידה והם מתרשמים שמקימי העסק ימשיכו כלקוחות המשרד לטווח הרחוק.

פתיחת תיק עוסק מורשה ללא עלות במשרד רואה חשבון במרכז השרון

צרו קשר 052-5554886

רישום עוסק מורשה במע"מ

השלב הראשון בהליך פתיחת תיק עוסק מורשה הו ביקור במשרדי המע"מ הקרובים למקום העסק המיועד. השיוך לפקיד השומה נעשה לפי מיקום העסק, ולא על פי מקום המגורים של בעליו. במקרה של עסק שפועל מהבית, לעומת זאת, הכתובת הרלוונטית היא כתובת הבית. כדי למנוע הגעה מיותרת למשרדי המע"מ ובזבוז זמן יקר מפז, מומלץ לברר מבעוד מועד לאיזה סניף שייכים.

על כל פנים, רישום עוסק מורשה במע"מ מצריך הצטיידות במספר מסמכים חיוניים:

  1. טופס 821 – טופס רישום אותו יש למלא באופן מלא ולחתום עליו.
  2. תעודת זהות.
  3. חוזה קנייה או שכירות של מקום העסק.
  4. אסמכתא על קיום חשבון בנק לעסק.

במעמד הרישום, מקבל פותח העסק הסבר האם עליו נדרש לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים, וזאת בהתאם לגובה מחזור העסקאות הצפוי. בנוסף, יינתן טופס לתשלום שובר התשלום עבור הדיווח הראשון. השלמת הרישום תאפשר לקבל על כך אישור עוסק מורשה באופן מיידי, כאשר בהמשך תישלח תעודת עוסק מורשה בדואר.

פתיחת תיק עוסק מורשה במס הכנסה

הצעד הבא הוא ביקור במשרדי פקיד השומה הקרוב לבית העסק, כשגם כאן נדרש להצטייד במספר מסמכים:

  1. טופס 5329 – דו"ח הכולל את פריטי העוסק המורשה והצהרה על מקורות ההכנסה. כולל את כל הפרטים הנדרשים לפתיחת התיק.
  2. צילום תעודת זהות.
  3. אסמכתא על קיום חשבון בנק.

השלמת התשלום במשרדי מס ההכנסה תאפשר לקבל פנקס מקדמות לתשלום, כאשר גובה המקדמות הוא כאחוז מסוים מהמחזור המקובל בענף אליו משתייך העסק. את המקדמות ניתן להקטין או להגדיל, כאשר במצבים בהם אין צפי לתשלום מס באותה שנה (הכנסות נמוכות מהגובה המינימלי המצריך תשלום) אפשר להגיש בקשה לבטלן.

פתיחת תיק עוסק מורשה בביטוח לאומי

פתיחת עוסק מורשה מסתיימת למעשה במשרדי המוסד לביטוח לאומי. הטופס הרלוונטי שיש למלא כאן הוא טופס דין וחשבון רב שנתי, טופס 6101, ובו התייחסות לשעות העבודה השבועיות הממוצעות המשוערות, תאריך תחילת העבודה כעצמאי ותחזית ראשונית לגבי הרווחים החודשיים. פרטים אלה יקבעו את מעמד העוסק במוסד לביטוח לאומי, ובעיקר את הסכום החודשי שנדרש ממנו לשלם כעצמאי.

יש לציין שכדי להיחשב כעובד עצמאי, לעניין חוק הביטוח הלאומי, יש לעמוד באחד מבין שלושה תנאים:

  1. לעסוק במשלח היד 20 שעות בשבוע לפחות בממוצע.
  2. להיות בעל הכנסה חודשית ממוצעת ממשלח היד העולה על מחצית מהשכר הממוצע במשק.
  3. לעסוק במשלח היד 12 שעות בשבוע, עם הכנסה העולה על 15% מהשכר הממוצע במשק.

פתיחת תיק עוסק מורשה

פתיחת תיק עוסק מורשה נדרש על ידי אנשי עסקים אשר הקימו עסק עצמאי. הוא נעשה במספר שלבים.  בעת הבקשה יש לצרף מסמכים שונים ולציין פרמטרים נוספים כמו מחזור כספים מוערך. בסיום הרישום מקבלים תעודת זמנית אשר תוחלף לאחר זמן בתעודת עוסק מורשה קבועה. משרד רואה חשבון – "מור ראובן" עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע רב.

פתיחת תיק עוסק מורשה – במספר שלבים

פתיחת תיק עוסק מורשה נעשית מיד או לפני שהעסק מתחיל לפעול. הצעד הראשון הוא פתיחת תיק במשרדי מס ערך מוסף. ניתן לעשותו רק בהגעה פיזית או על ידי נציג המוסמך לכך כמו רואה חשבון. יש לצרף לטופס, צילום תעודת זהות, אישור ניהול חשבון בבנק או צילום צ'ק מבוטל של בעל החשבון, חוזה שכירות של הנכס שממנו מבוצעת הפעילות העסקית, תעודה המעידה על ההכשרה המקצועית, הסכם התקשרות (לפי דרישת הפקיד) או שכירות דירת מגורים במקרה של עבודה מהבית ועוד. תשלומי מע"מ ייעשו מדי חודש או חודשיים והדבר תלוי בגובה המחזור השנתי. השלב המיידי הבא הוא פתיחת תיק במס הכנסה. יש לציין כאן את הפרטים האישיים כולל מספר זהות, מהות העיסוק, כתובת העסק ומספרי טלפון נדרשים. הטופס מצוי במשרדי מס הכנסה ומספרו הינו 5329. יש צורך לציין בו פרטים נוספים כמו מקורות הכנסה נוספים ועוד.

ניהול הפעילות

מיד לאחר סיום כל הרישומים הללו ותחילת הפעילות יש לנהל פנקסי חשבונות עליהם יש לציין את פרטי העסק כמו שמו, כתובתו, מספר עוסק מורשה ועוד.   השלב הבא הוא פתיחת תיק בביטוח לאומי וכאן יש להגיע פיזית למשרדים הקרובים לכתובת. מספר הטופס כאן הוא 6101 המוסד מגדיר עצמאים על פי קריטריונים כמו מספר שעות העבודה השבועיות בשבוע, רמת ההכנסה ועוד.

פתיחת תיק עוסק מורשה ללא עלות

מומלץ לקבל שירותים מקצועיים אלו ממשרד רואה חשבון – "מור ראובן" בעל המוניטין בתחום. מנהלו מכיר את כל הבירוקרטיה הכרוכה בהגשת הבקשות ויכול לחסוך זמן, הוצאות כספיות וטרחה מיותרת. הוא בעל ניסיון רב וישמח לשרת כל לקוח חדש. בשלב חייב היזם להפנות את כל האנרגיות לטובת קידום העסק.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

חשבונאות פיננסית

כשמדברים על חשבונאות פיננסית מתכוונים לתחום העיסוק העיקרי השייך לענף החשבונאות. מי שעוסק בחשבונאות פיננסית, החשבונאי הפיננסי, נדרש לערוך דוחות כספיים המציגים את נתונים של העסק או של החברה לכלל

קרא עוד >>
דו״ח שנתי לעוסק פטור

עוסק המוגדר כפטור, להבדיל מעוסק מורשה, הוא בעל מספר נקודות ייחוד. העוסק אינו מחייב את לקוחותיו במע"מ על העסקאות וגם אינו מקזז את המע"מ לאחר מכן, יכול לפעול רק עד

קרא עוד >>
רעיון לעסק עצמאי

יש לכם רעיון לעסק עצמאי שאתם בטוחים שהוא בר ביצוע. הבעיה היא שהרעיון הזה, יחד עם התכניות של העסק, נמצא עמוק בתוך המגירה כבר לא מעט שנים. כעת אתם מרגישים

קרא עוד >>